Alla inlägg under februari 2016

Av Monica - 24 februari 2016 15:55

Nu har man verkligen fått vårkänslor när solen lyser och det är plusgrader ute, och jag bara ser fram emot när solen börjar värma ordentligt så här på vår kanten och man hör hur det droppar från taket och fågelkvitter. Finns det något härligare än det? När man har gått igen den mörka och gråa vintern så är det ju helt underbart. Annars är det full huggning här hemma, har nämligen börjat på att plocka ur skåpen i köket och förbereda för köks renoveringen. Så på kvällarna när man väl sätter sig för att ta det lugnt, efter att man har lagt de mindre så kör lille bebben i gång med sina gymnastik övningar för fullt i magen.    Nu kan även mannen känna knodden i vissa rörelser och han kan vara delaktig på ett helt annat sätt nu mera.    

Nä nu är det dax att utfodra denna familj innan de ska dra i väg på olika aktiviteter.


Ha det så gott så länge.

Hej så länge.

Av Monica - 21 februari 2016 19:45

Så var det redan söndag, men jag kan då säga att denna helg har varit allt annat än lugn.

Hur var det nu igen, här hade man tänkt vara hemma varva ner innan det är dax för bebben att anlämnda i juni. 

(Fick gå hem tidigare då det finns risker i arbetsmiljön, så chefen vågade dock inte ha mig eller min kollerga kavr som också är gravid och ska ha en månad innan mig.)

Men så i fredags kväll så åkte jag lillan samt mannen till svärmor för att besöka dem en sväng, men då får min man ett samtal om att svärfars Tjurar är på rymmen. Bara att sätta sig i bilen igen för att fånga in dem, lättare sagt än gjort kan jag lova med 9st som tycker det är skoj att vara på upptäcksfärd i mörkret dess utom. Men vi var några som fixa och trixa men tillslut så anlände en annan med två jätteduktiga vallhundar, och smidigt gick det att få in dem. Och gissa om lättnad när det åter igen var på hemma plan, men lillan fick dock sova över hos Farmor som gick hur bra som helst som alltid när hon är där hos dom. Så det var ju bara att ställa kl så man kom upp i tid på lördags morgonen så man kunde laga hagen, men det gick över förväntan och smidigt så vi hann även med vårat bokade besök på Ikea på eftermiddagen så vi skulle kolla på ett nytt kök. Hämta lillan när vi var klara och åkte i väg för att besöka Ikea.

Men i går kväll var man rätt slut i både kropp och knopp lika så i dag. I dag kom mina andra barn hit som har varit en vecka hos sin far, som jag längtat efter dom, ja tre av fyra kom den fjärde kommer i morgon och då kommer lillan att vara över lycklig även vi vuxna i detta hem när alla är samlade igen. Blir så himla tomt när dom inte är här, men tur att veckan går fort.    Nu är det dax att förbereda mina små för sängen, i morgon är en ny dag, tonåringarna får vara uppe en stund till i allafall.

Ha nu en fortsatt trevlig söndags kväll ni andra.


Hej så länge    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards